Alla inlägg den 17 september 2019

Av medborgareiborgholmskommun - 17 september 2019 17:07

Idag har jag haft hembesök av handläggare för hemtjänsten. Eftersom min son har boendestöd, som i dagsläget inte fungerar alls, då de inte gör några insatser alls för honom..

Eftersom jag har en dålig rygg mm, så har jag hemtjänst för att klarar av mitt dagliga liv, något så när.. Men.. Eftersom sonen har boendestöd som skall hjälpa honom med diverse göromål, men i dagsläget inte utför något, så kan vi inte få mer hemtjänst i väntan på att boendestödet ska komma igång igen.. (Om det nu kommer att göra det..)

Så.. Nu står sonen där utan hjälp med matlagning, dusch, renbäddning, hjälp med hjälpmedel, påklädning osv osv. Så.. Nu fungerar ju varken mitt eller sonens liv! Sonen har inte ätit lagad mat på 14 dagar och renbäddning har han inte fått på 4 veckor och duscha har han inte gjort på 3 veckor.. Det är omänskligt att göra på det här sättet!! Kommunen påstår att de har all rätt att göra så här, men får verkligen kommunen låta brukare svälta vecka efter vecka?

Brukaren får ju ingen hjälp med sin träning eller att komma iväg till olika möten som brukaren normalt sett har stöd av boendestödet med.. Hela vardagen raseras!

Det är tragiskt att kommunen låter en brukare och dennes anhöriga att lida på det här sättet!! Inte ens djur i bur behandlias så här illa, för då kommer länsstyrelsen och så blir man av med sitt djur pga djurplågeri! Men.. Människor i ett, så kallat, I-land, kan få lida hur mycket som helst!!

Ingen trevlig läsning, men det är så här vårt liv ser ut just nu...

Presentation

Fråga mig